Καρνάγιο: Ένα έργο που δεν πρόκειται να γίνει


Παρακολουθώντας τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα του καρνάγιου ακόμα και ο πιο αισιόδοξος κάτοικος της Ρόδου έχει πειστεί ότι το έργο αυτό δεν πρόκειται να γίνει ούτε καν στο απώτερο μέλλον. Επειδή λοιπόν βρισκόμαστε ήδη σε προεκλογική περίοδο και το έργο θα φιγουράρει πρώτο και καλύτερο στα προγράμματα όλων των συνδυασμών, εμείς θεωρούμε ότι, αν όχι ακατόρθωτο, είναι πολύ δύσκολο να υλοποιηθεί το έργο αυτό, εκτός βέβαια δραματικού απροόπτου.

Χωρίς λόγια

Χωρίς λόγια

Η ιστορία

Φυσικά μιλάμε για το Κέντρο Επισκευής Πλοιαρίων που είναι χωροθετημένο στην περιοχή ΚΑΝΑΜΑΤ και στη λιμνολεκάνη του οποίου μπορούν να εξυπηρετούνται 30 σκάφη ενώ στο χερσαίο χώρο θα γίνεται εναπόθεση και άλλων σκαφών. Καταλαβαίνει κανείς το προφανή οφέλη από μια τέτοια υποδομή που σε πλήρη ανάπτυξη μπορεί να έχει 150 εργαζόμενους, τεχνίτες αλλά και διοικητικούς υπαλλήλους, και θα εξασφαλίζει τη σύνδεση με το έργο της μαρίνας εάν και όταν βέβαια αυτό υλοποιηθεί. Γιατί προφανώς είναι άλλο πράγμα να υπάρχει μια μαρίνα στο νησί και άλλο να συνοδεύεται από ένα ναυπηγοεπισκευαστικό κέντρο.

Το Κέντρο Επισκευής εξάλλου, όντας βάση ελλιμενισμού όλων των παραπάνω σκαφών, θα γίνει και βάση για το πλήρωμά τους που υπολογίζεται στα πέντε περίπου άτομα ανά σκάφος. Δηλαδή περίπου 300 άτομα θα διαχειμάζουν στη Ρόδο για να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες επισκευής των σκαφών τους. Από την άλλη πλευρά το καθαρό ετήσιο μίσθωμα των €150.000 δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε και θα επέτρεπε στο Λιμενικό Ταμείο να εκτελεί κάθε χρόνο αρκετά άλλα μικρά και μεγαλύτερα έργα.

Μιλάμε φυσικά για το ίδιο έργο ο διαγωνισμός του οποίου ξεκίνησε επί δημαρχίας Γ. Γιαννόπουλου για να ακυρωθεί από τον επόμενο δήμαρχο Χ. Χατζηευθυμίου και να επαναπροκηρυχθεί το Νοέμβριο του 2006. Στις 8/3/2010 είχαμε νέα προκήρυξη από το Λιμενικό Ταμείο Ν. Δωδεκανήσου (77/8-3-2010) για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του Κέντρου Επισκευής πλοιαρίων στην περιοχή ΚΑΝΑΜΑΤ. Ανάδοχος ανεδείχθη το επιχειρηματικό σχήμα υπό τον Παρασκευά Κακκά.

Από τον εν λόγω ανάδοχο ζητήθηκε δυο φορές η ανανέωση του χρόνου ισχύος της εγγυητικής του επιστολής χωρίς αυτός όμως να ανταποκριθεί. Ως συνέπεια, στις 19/1/2012 με την υπ’ αριθμ. 6/2012 απόφαση της η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο τη δεύτερη σε σειρά αξιολόγησης εταιρεία που ήταν η Α1 TRADE-CONSORTIUM A.E. την οποία και κάλεσε να υπογράψει το σχετικό προσύμφωνο.

Ο φάκελος με όλα τα στοιχεία του διαγωνισμού στάλθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον απαιτούμενο προσυμβατικό έλεγχο ενώ στις 13/9/2012 το Λιμενικό Ταμείο στέλνει συμπληρωματικά δικαιολογητικά που του ζητήθηκαν. Τελικά και μετά από δυο χρόνια και εννέα μήνες το αρμόδιο Κλιμάκιο Ζ του Ελεγκτικού Συνεδρίου αποφαίνεται με τη 465/14-12-2012 πράξη του ότι διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και απορρίπτει το προσύμφωνο μεταξύ Λιμενικού Ταμείου και Α1 TRADE-CONSORTIUM A.E.

Το παρόν

Το Καρνάγιο σήμερα

Το Καρνάγιο σήμερα

Στις 28 Δεκεμβρίου 2012 το Λιμενικό Ταμείο υποβάλλει ενώπιον του VI τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αίτηση ανάκλησης της παραπάνω πράξης του δευτέρου προσπαθώντας να ανασκευάσει τις παραλείψεις που επικαλείται αυτό ως προς τη διαδικασία. Η αίτηση αυτή απορρίφθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πρέπει ο διαγωνισμός να γίνει πάλι από την αρχή. Απ’ όσα μάλιστα διαβάζουμε στον τύπο (Δράση, Δευτέρα 20.01.2012) ο Δήμαρχος Ρόδου δηλώνει ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η νέα διαδικασία προωθεί τη λύση της ενοικίασης του καρνάγιου σε ιδιώτη για 35 μήνες που θα το λειτουργήσει μέχρι να αναδειχθεί ο οριστικός ανάδοχος του έργου.

Ακόμα λοιπόν και αν σοβαρά πιστεύει κανείς ότι θα βρεθεί ανάδοχος να νοικιάσει το συγκεκριμένο χώρο για ένα τόσο μικρό διάστημα, ακόμα και αν πιστεύουμε ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά, ο αναμενόμενος χρόνος για την ολοκλήρωση ενός τέτοιου διαγωνισμού δεν μπορεί να είναι μικρότερος από τρία χρόνια στην καλύτερη των περιπτώσεων.

Οι απορίες

Η πρώτη απορία που έρχεται στο μυαλό του κάθε πολίτη είναι σε ποιον ανετέθη και για πόσα χρήματα η σύνταξη του διαγωνισμού του 2006; Τα χρήματα αυτά θα αναγκαστεί να τα επιστρέψει αφού απ’ όσο φαίνεται από τη εικοσιτετρασέλιδη απάντηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου υπήρχαν πολλές αστοχίες στη διακήρυξη αυτή με αποτέλεσμα να αποβεί αρνητικός ο έλεγχος νομιμότητας για το φορέα διαχείρισης του Καρνάγιου;
Η δεύτερη απορία είναι εάν θα πρέπει να ξαναπληρώσουμε για τη σύνταξη της νέας προκήρυξης και βέβαια ποιος θα μας διασφαλίσει ότι και αυτή δε θα έχει την τύχη της πρώτης; Μια τρίτη απορία είναι ποιος θα είναι εκείνος ο επενδυτής που έρθει να επενδύσει έστω και ένα ευρώ όταν βλέπει ότι το Λιμενικό Ταμείο εδώ και 10 χρόνια προσπαθεί να συντάξει μια σωστή διακήρυξη διαγωνισμού και δεν μπορεί να το κάνει;

Το κορυφαίο όμως ερώτημα είναι ποιος θα επενδύσει σε ένα χώρο όπου είναι πραγματικό άβατο; Είναι γνωστά τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί κατά το παρελθόν από την παρουσία των Ρομά στην περιοχή αλλά και από τις γενικότερες συνθήκες που επικρατούν εκεί. Θυμόμαστε όλοι τι έγινε όταν ο Δήμος ανακοίνωσε ότι θα μεταφέρει τις οικογένειες αυτές σε άλλη περιοχή του νησιού. Παραλίγο να βάλουν φωτιά στο κτήριο του Δήμου. Ο δήμαρχος φοβούμενος τα πολιτικό κόστος έκανε πίσω ενώ θα έπρεπε τόσο για λόγους ανθρωπιστικούς για τους ανθρώπους αυτούς και κυρίως τα παιδιά αλλά και για να απεμπλακεί η διαδικασία εκμίσθωσης του χώρου να βρεθεί μια λογική και ανθρώπινη λύση.

Φαίνεται λοιπόν ότι κανείς δεν θέλει να δει τι πραγματικά συμβαίνει στην περιοχή του Καρνάγιου. Κανένας, ούτε το Λιμενικό Σώμα, δε γνωρίζει και δεν τολμάει να ερευνήσει με ποιο τρόπο μπαίνουν, βγαίνουν, φορτώνουν και ξεφορτώνουν καράβια στη συγκεκριμένη περιοχή και βέβαια τι ακριβώς αλισβερίσι γίνεται εκεί. Σύμφωνα με πληροφορίες μας κανένας υπάλληλος του Λιμενικού Ταμείου δεν τολμάει να ελέγξει το χώρο φοβούμενος για τη σωματική του ακεραιότητα!

Πλοία φαντάσματα και τα καράβια που χάνονται

Το 2012 το πλοίο ονομαζόταν 'Νίκος'

Το 2012 το πλοίο ονομαζόταν ‘Νίκος’

Οι συνθήκες λοιπόν στο χώρο του καρνάγιου είναι ανεξέλεγκτες. Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που εκεί εμφανίζονται και … εξαφανίζονται καράβια όπως αυτό που βλέπετε στη φωτογραφία. Το πλοίο αυτό, που μέχρι πριν από λίγο καιρό είχε άλλο όνομα, έχει ήδη βυθιστεί αλλά κανείς δεν έχει κληθεί να το ανελκύσει και να το απομακρύνει. Δίπλα ακριβώς μπορείτε να δείτε το πλοίο «Χρυσούλα» που είναι και αυτό έτοιμο να βρεθεί στον πάτο του καρνάγιου.

Το 2013 μετονομάστηκε σε 'Κώστας'

Το 2013 μετονομάστηκε σε ‘Κώστας’


Σύμφωνα με πληροφορίες μας υπάρχουν άλλα δύο ξύλινα σκάφη βυθισμένα μαζί με όλη την άλλη σαβούρα (αυτοκίνητα, χρηματοκιβώτια κλπ) που έχει πεταχτεί στη θάλασσα όλα αυτά τα χρόνια. Μιλάμε δηλαδή για υπεύθυνη περιβαλλοντική διαχείριση. Το μάρμαρο βέβαια θα το πληρώσουμε τελικά εμείς.

Σήμερα το σκάφος βυθίστηκε. Σειρά έχει το 'Χρυσούλα'

Σήμερα το σκάφος βυθίστηκε. Σειρά έχει το ‘Χρυσούλα’

Σήμερα κληρώνει για το NOUR

Στο μεταξύ σήμερα Πέμπτη 30/01/2014 θα διεξαχθεί στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ν. Δωδεκανήσου ανοικτός πλειοδοτικός διαγωνισμός για την ανέλκυση και την απομάκρυνση του ναυαγίου του Φ/Γ NOUR-M εκτός λιμένος Ακαντιάς Ρόδου. Τιμή εκκίνησης,δηλαδή ελάχιστης προσφοράς, έχει οριστεί το ποσό των €5.000 ευρώ. Ευχόμαστε να υπάρξουν ενδιαφερόμενοι!

Σήμερα κληρώνει για το NOUR - Διαγωνισμός για την απομάκρυνσή του

Σήμερα κληρώνει για το NOUR – Διαγωνισμός για την απομάκρυνσή του


Το έργο του πάρκινγκ μέσα στην Ακαντιά

Η δημοτική αρχή προσγειώθηκε όπως όλα δείχνουν σε πιο ρεαλιστικές λύσεις στο θέμα της στάθμευσης και εγκατέλειψε τα μεγαλεπήβολα σχέδια για υπόγεια γκαράζ στην πόλη της Ρόδου. Έτσι το Λιμενικό Ταμείο με διαγωνισμό ανέθεσε την ασφαλτόστρωση και διαγράμμιση τμήματος του ανατολικού μέρους του λιμανιού της Ακαντιάς για να χρησιμοποιηθεί ως χώρος στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων αλλά και πιο μεγάλων οχημάτων. Πρόκειται για μια έκταση 11.500 τετρ. μέτρων που θα μπορούσε με κατάλληλες συνοδευτικές κινήσεις, αν όχι να δώσει λύση, τουλάχιστον να ανακουφίσει και το κυκλοφορικό μέσα στην πόλη. Για να δούμε.

Επίλογος

Αυτά είναι μερικά από τα πολλά πράγματα με τα οποία ασχολείται το Λιμενικό Ταμείο Ν. Δωδεκανήσου. Θα μπορούσαμε ακόμα να αναφερθούμε στα προβλήματα που υπάρχουν στα άλλα λιμάνια, στη «Μαρίνα Μανδρακίου» στη διάβρωση των ακτών, την ασφάλεια και την αισθητική των λιμενικών εγκαταστάσεων και τα πολλά άλλα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει. Ο τρόπος που τα αντιμετωπίζει ωστόσο δεν πείθει ότι είναι ο καλύτερος. Ένα λοιπόν από τα σοβαρά ζητήματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει η νέα δημοτική αρχή από την 1η Σεπτεμβρίου 2014 θα είναι να βάλει τα πράγματα σε μια τάξη και με τρόπο σοβαρό και οργανωμένο και με ανθρώπους αξιόπιστους και σχετικούς με το άθλημα να αντιμετωπίσει όλα αυτά τα ζητήματα που χρονίζουν και αποτελούν εν πολλοίς ντροπή για το νησί μας.

Advertisements

About oikologicarodiaka

We deal mainly with environmental issues and anything that might concern sustainable development. You can contact us at oikologica.rodiaka@gmail.com
This entry was posted in Υποδομές. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s